2013. február 8., péntek
A Honda a nemrég bemutatott CBR500, CB500F és a CB500X modelljeiben használt 470 köbcentiméteres erőforrás némileg kisebb változatát alkotta meg. Az új, 400-as blokkok jobban belepasszolnak a japán belpiaci környezetbe.
Egyenlőre pontos információk nem szivárogtak ki a Honda-tól az új, 400-as blokkokat illetően. Annyit azonban biztosan lehet tudni, hogy a CBR400, a CB400F és a CB400X erőforrásának furata maradt változatlan és a lökethossz lett rövidebb 10,4 milliméterrel.
Az új 400-as gépek azonban nem fogják leváltani a tavaly a 20. jubileumokat ünneplő CB400 Super Four-t és a CB400 Super Bol D’Or-t. Az utóbbi kettő ugyanis négyhengeres motorokkal van szerelve, melyek maximális teljesítménye is magasabb, mint a most bemutatott kéthengereseké. A sornégyesek 52 lóerővel büszkélkedhetnek, míg a sorkettesek a köbcenticsökkentés előtt is csak 47-et tudtak kicsikarni magukból. „Az új, 400-asok megalkotásánál nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy minél lineárisabban adják le a teljesítményt és minél egyenletesebben fékezzenek. Ezek mellett a jobb manőverezhetőséget is szem előtt tartottuk, ami a kanyar be- és kimeneteknél számít,” nyilatkozta Yoshiki Nagahashi, a Honda motorfejlesztési csoportjának vezetője. „Kezdettől fogva összhangban dolgozunk a dizájn részleggel, hogy az új motor ne csak belülről legyen tökéletes, hanem a külseje is megkapó legyen.”
„Figyelembe vettük, hogy akár kezdők is használhatják majd ezeket a motorokat. Ezért az alacsony és közepes fordulatszámon való optimális teljesítmény leadásra hangoltuk őket. A végfordulatszámot pedig 9500-ban határoztuk meg.”