2012. november 23., péntek
A Los Angeles-i Autószalonon a BMW i8 Roadster is tiszteletét teszi, ami a kupéval megegyező hajtásláncával az egyik legtakarékosabb nyitott sportautók egyike lehet. A 1,5 literes benzinmotor és az elektromos egység együtt 360 lóerőt produkál, amivel 5 sec alatt gyorsul 100-ra a Roadster, de átlagfogyasztása elméletben így sem haladja majd meg a 2,5 litert.
A BMW lassan végez az első hibrid elektromos autóinak fejlesztésével, és jövőre már gyártásba kerül az i8 sportmodell, amit a kompakt, ötajtós i3-as követ. A harmadik i sorozatú típus is fejlesztés alatt áll, ami nem más lesz, mint az i8 Roadster. A nyitott tetejű hibrid modell a Pekingi Autószalon után a Los Angeles-ben megrendezésre kerülő kiállításon is megjelenik.
A tengelyek fölé helyezett motorok, illetve a középre helyezett akkumulátor révén az 50-50 % súlyelosztás megmaradA Roadster koncepciója nagyrészt megegyezik a kupé konstrukciójával, ugyan annak 2+2 üléses kivitelezését nem örökli a tető nélküli modell, de 2 személy szállítását így is kényelmesen megoldja. A BMW még nem árulta el, hogy pontosan milyen tetőmozgató mechanikát terveznek a különlegesen takarékosnak ígérkező új sport BMW számára, de a koncepciót elnézve, a karosszériához hasonlóan, egy ultra könnyű szénszálas műanyagból készült, kézzel levehető „fedélt” illesztenek rá. Az i8 Roadster ugyanazt a hajtásláncot kapja, mint a zárt kivitel, így a hátsó tengelyt egy háromhengeres, 1,5 literes benzinmotor fogja hajtani, aminek teljesítménye 220 lóerő lesz, míg az első kerekek mozgatásáért egy 135 lovas villanymotor felel. A BMW-nek ezzel széles lehetőség kínálkozik a különböző hajtási módok beállításában. Lehet csak első vagy hátsó, illetve összkerékhajtással haladni, de a hagyományos és az elektromos hajtási módot is kombinálhatjuk, vagy használhatjuk csak az egyik fajta megoldást. Tisztán elektromos módban 32 km megtételére elegendő energiát képes tárolni az akkumulátor, melyet magas feszültségű hálózatból 1 óra 45 perc alatt feltölthetünk.
A hajtási rendszer együttes teljesítményét 360 lóerőre ígéri a BMW, amivel a Roadster 4,6 szekundum alatt éri el a 100 km/h-t, és végsebességét 250 km/h-nál korlátozzák. A kiváló teljesítmény adatok ellenére a BMW mindössze 2,3 literes átlagfogyasztásról beszél.