2013. november 21., csütörtök
A Polaris és a Michelin együttműködésének köszönhetően civil használatra is megjelent a non-pneumatikus gumiabroncs.
Nemrégiben volt már szó a kerék, mint helyváltoztatásunk egyik legszükségesebb kellékének újragondolásáról, azonban az még csak egy tanulmány volt néhány eszes egyetemistától. Kissé földhözragadtabban, de a Michelin is kialakította a saját, forradalmasított kerekét. Haditechnikai fejlesztések során bizonyította létjogosultságát a levegő nélküli, felvágósabb nevén non-pneumatikus abroncs, így várható volt, hogy a civil életben is alkalmazni fogják előbb vagy utóbb.
A szerkezet lényege, hogy nincs hagyományos értelemben vett oldalfal a felni és a futófelület között, így nincs is lehetőség (szükség sem) a légnyomás jelenlétére az abroncsoknál. Egy méhsejt mintájú rácsszerkezet nyújtja az alátámasztást a gumibevonatú futófelület számára – ennek a kialakításnak köszönhetően rendkívül rugalmas és teherbíró felületet kapunk, amelynél nem utolsó sorban a defekttől sem kell tartanunk. Nem csoda hát, hogy elsőként az off-road szerelmesei kaparinthatják meg ezt a fejlesztést, hiszen terepen rengeteg módon lehet defektet szerezni, ami bizony megkeserítheti a vezetők életét.
Két kerék helyett most négyről van szó – a Polaris segítségével látott napvilágot ez az egészen különös külsejű quad, hála az új fejlesztésű kerekeknek. Egészen pontosan Polaris Sportsman WV 850 HO nevet viseli a masina, amely valójában egy komoly terepek meghódítására is alkalmas munkagép.
Az alábbi videón láthatjuk bevetés közben az új szerkezetnek mind a terepjáró képességét, mind pedig a strapabíróságát. Amellett, hogy igen jól viselik az abroncsok a terepakadályok okozta deformációt, a teherbírásra sem lehet panaszkodni – ami pedig igen lényeges egy ilyen ATV-nél, amelynek fő területe nem a játék, hanem a munka.